diumenge, 7 d’octubre del 2007

Barcelonés - Tibidabo 512m

Primera sortida i que millor que una senzilla ben aprop. En aquest cas hem triat fer el Tibidabo que es el sostre del Barcelonès.

Dades de la ruta:

Data : 7 - 10 - 2007
Temps pujada : 1:20min
Temps de baixada: 30 min
Alçada mínima : 280 m
Alçada màxima : 512 m
Desnivell acumulat : 232 m
Dificultat : Fàcil (La baixada una mica perdedora amb fort desnivell, pedra solta i selvàtic)
Cartografia : "Collserola" Editorial Alpina 1:25.000

11:40h Sortim del pàrquing de la carretera de les aigües que s'arriba en cotxe continuant la carretera de la avinguda del Tibidabo, si on passa el tramvia blau, fins on acaba l'asfalt. Si una mica tard però es que quan s'és petita com jo els horaris son els que es voles sinó els que es poden.
Continuem la pista de sorra direcció a Vallvidrera i als pocs minuts trobem la primera cruïlla. Aga fem a la dreta el camí que s'enfila amunt i deixem el camí planer. Ara la pujada es fa notar. Trobem el següent desviament quan el camí fa un fort revolt a la dreta. Cap a la dreta seguint les indicacions cap al Tibidabo.

11:58h El camí continua amb una pujada fins que creuem les vies del funicular que puja fins al Tibidabo per un pont de color verd. Ara el camí descansa una mica, però no gaire que de seguida torna a enfilar-se.

12:04h Arriben a un altre desviament i aquesta vegada agafem el de l'esquerre. Podem veure unes vistes del tibidabo si caminem una mica entre els arbres.

12:13h Podem veure la Font de can Borni a l'esquerre del camí. Es un bon moment per omplir dipòsits. Una estoneta més caminant i sortim a una esplanada gran que toca a la carretera. Hem de baixar per la carretera uns quants metres, allunyant-nos del Tibidabo, per trobar a mà esquerre un camí, aquesta vegada més estret que fins ara. El camí està abans d'arribar a la carretera de l'arrabassada.

12:26h Per aquest camí donarem la volta per la cara nord del Tibidabo i evitarem pujar per carretera. Seguirem sempre el camí més marcat i sense pèrdua arriben fins a un camí més ample. Cap a l'esquerre i uns metres després ens trobem amb una pista forestal que continuarem cap a l'esquerra també. Ja no deixem la pista forestal que volta el cim del Tibidabo
sense desnivell.

12:48h s'Acabat la pista forestal i hem de agafar el carrer de cal totxo cap a l'esquerra. Aquest carrer ens porta entre cases fins al pàrquing del parc d'atraccions on hem de girar per la carretera cap a l'esquerre i no deixar-la fins que arribem al mirador del Tibidabo.

12:57h Arribem al mirador!!! després de fer una mica de "slalom" entre els cotxes que s'amunteguen per entrar al pàrquing. Ara a la Núria li toca estirar les cames i al·lucinar amb les acolorides atraccions que li cridem l'atenció, je je quina rima.

Val la pena pujar a dalt del temple on podrem veure unes vistes encara millors que des de el mirador que toca al parc d'atraccions.

13:25h Després de gastar uns quants megas de memòria decidim baixar i parar pel camí a dinar. Baixem per on hem pujat fins al pàrquing del parc d'atraccions i allà agafem un camí empedrat que fa d'entrada al parc just a tocar de les taquilles i abans d'arribar a l'entrada hi ha un petit corriol, no en gaire bon estat, que baixa fins a la carretera que va a Vallvidriera. A la carretera girem a l'esquerra per passar sota les vies del funicular i passada la curba creuem creuem la carretera per agafar un camí que surt just passades les cases.

13:40h El camí comença ample però de seguida es fa estret. Hem d'agafar el caminet que va tocant la paret sinó entrarem a una finca particular. Es fàcil despistar-se ja que sembla que la continuació es cap a la casa. Ara trobarem un munt de desviacions, nosaltres hem anar agafant sempre cap avall i el camí mes trepitjat i finalment després de una estona hem arribat al camí ample pel que hem pujat pel matí, una mica més amunt de on es creuen les vies del funicular.

13:50h Decidim parar a menjar en el fort revolt que ara trobem de baixada i cap a l'esquerra ja que al mig de la "paella" sembla una bona ombra i lloc per sentar-se.

14:45h Sortim cap al cotxe sense perdre detall de les boniques vistes de Barcelona i ara la Núria farà el trajecte caminat.

15:00h Ja estem de tornada, ara a preparar la següent.