dissabte, 26 de juliol del 2008

La Selva - Les Agudes (1706 m)

Tenim davant una ruta molt exigent físicament ja que els últims 500m de desnivell son de fort pendent entre fulles, tarteres i pedres que rellisquen. El paisatge per es impressionant entre fagedes i unes vistes fabuloses.

Dades de la ruta:

Pendent màxim negatiu : -41%
Pendent mitjà positiu : 17%
Pendent mitjà negatiu : -17%
Dificultat : Poc Difícil amb trams de pedra i trams ben drets. Molt exigent físicament.
Cartografia : "La Selva" Institut Cartogràfic de Catalunya 1:50000
"Montseny" Editorial Alpina 1:25000

Aproximació:

El punt de partida serà des del Coll de Sant Marçal a la carretera de Santa Fé del Montseny que separa els cims de les Agudes i Matagalls. Deixarem el cotxe en una esplanada asfaltada al costat de la carretera ó una mica abans en una de terra.

Descripció de la Ruta:

11:19 h Començarem la ruta per un camí ample direcció El Puig i el Monestir de Sant Marçal on veurem al fons el cim de Les Agudes.

11:25 h Caminem entre falgueres i alzines en aquest primer tram.

11:31h Les ruïnes d'una antiga masia i a la dreta arribem per un camí a l'alberg el Puig. Nosaltres continuem pel camí principal seguint sempre les marques del GR5 que en aquesta part de l'excursió estan sobre postes metal·lics de color verd.

11:52h Entrem a la zona humida on veurem fagedes i alguns rierols abans de començar la forta pujada.

11:53h Cap amunt encara per camí ample i no gaire exigent.

11:55h La major part de la ruta transcorre per una fageda.

12:12h Aquí deixem el camí ample i agafem un corriol que surt a la dreta indicat amb un poste verd. El corriol s'intueix entre la fullarasca. Nosaltres anàvem distrets i ens vam passar el corriol i vam haver de recular, encara que hi ha una barrera de branques que barra el pas del camí principal. A partir d'aquí el camí s'enfila cada vegada més fins a pocs metres de coronar.

12:36 h Fantàstica vista del cim de Matagalls

12:44h Un petit aixopluc a la bora del camí abans de començar a pujar per la tartera.

12:46 h Al mig de la tartera sense indicis de camí, només seguint les fites per allà on podíem.

12:50h S'acaba la tartera i el camí a partir d'aquí s'enfila encara més amb trams de molta pedra que rellisca.

13:00h Abaix veiem el Coll de Sant Marçal on hem començat ja fa més d'una hora i mitja. Ja no queda gaire per que el camí perdi inclinació fins arribar al coll de les Agudes.

13:13h El nostre destí vist des de el coll de les Agudes. Aquí deixem el GR5 per fer els últims metres de l'ascensió.

13:18h El cim de Les Agudes on veiem el Turó de l'home al fons i el cel cada vegada més tapat.

Tota la carena fins al Turó de l'home per on volíem baixar, però degut al temps no ens vam arriscar i vam decidir baixar per on havíem pujar i no arriscar-nos.

13:25h La Núria ja tenia ganes de sortir i jugar una mica abans de dinar.

13:58 h Com que el temps no acompanya i bufa bastant de vent decidim marxar ràpid sense parar gaire. Tornem pel mateix camí de pujada.

15:22h Ja hi tornem a ser al coll de Sant Marçal.

Anònim ha dit...

Yuts, daw palagpat imo blog.

Gomen kudasai.

Fantàstiques excursions! Vaig llegin el teu bloc, jo també estic fent els sostres comarcals, ara mateix en porto 28 i tinc previst acabar l'any amb 32, ja ho veurem!
M'interessa molt saber com t'ho fas per fer i actualitzar el mapes tant el general com el de l'estat actual de les ascensions. Quin programa fas anar? Si vols en pots respondre el comentari o enviar-me un correu a montderes@hotmail.com.
Moltes gràcies i molta sort!

Dani ha dit...

Gracies pel comentari ja veig que portes un bon ritme.

El mapa on en vermell marco les comarques assolides es una imatge JPG que vaig modificant amb el PHOTOSHOP CS2 i el mapa detallat on surten els cims i al passar per sobre apareix el nom està fet amb el MACROMEDIA FLASH 8. Potser es la part que més treball dona del blog.

Salutacions

Anònim ha dit...

Hola Dani,

podria utilitzar la foto de la tartera?? és per publicar-la en unaentrada curiosa que fa referència als minairons, salutacions, Ignasi