dilluns, 22 d’octubre del 2007

Valles Oriental - Turó de L'Home 1706 m

Aquest cap de setmana teníem intenció de fer les Agudes des de Sant Marçal, però finalment vam decidir canviar pel Turó de l’home per ser més curta degut a que la Núria tenia una mica de refredat i otitis i el temps no acompanyava gaire. De fet no ens vam decidir a fer-la fins ben tard.

Dades de la ruta:

“Montseny parc Natural” diputació de Barcelona 1:25:000
“Vallés Oriental” Institut Cartogràfic de Catalunya 1:50000

Aproximació.

Per arribar al punt de partida hem d'anar cap a Sant Celoni i després de travessar el poble direcció a santa fe del Montseny. Trobarem un pàrquing de terra a mà esquerra uns quilòmetres després de passar Santa fe del Montseny i el bar restaurant “Avet Blau”, que es troba gairebé a dalt de tot en un complex on veurem molts cotxes aparcats.

Si venim des de la plana de Vic podem anar cap a Sant Marçal i l’esplanada la trobarem uns pocs quilòmetres abans d’arribar a Santa fe del Montseny i al restaurant. Aquest indret rep el nom de Passavets.

Itinerari:

14:27h Després de donar de menjar a la Núria al costat del cotxe en un replà que donava el sol, comencem l’excursió. El punt d’inici es troba darrere uns cartells informatius. El camí fins al Turó de l’home no té pèrdua, encara que trobarem molts trencalls, hem de seguir uns postes metal·lics de color verd de la diputació de Barcelona.

14:32h El camí es ample i amb un pendent considerable. Tot aquest tram i la major part de l’excursió transcorre pel mig de fagedes.

14:48h El camí va fent ziga-zaga amb forts revolts. Trobem un faig caigut en un dels revolts.

14:59h Veiem els primers avets en el camí.

15:03h Un avet molt gran a l’esquerra del camí destaca entre faigs.

15:23h Primeres vistes de l’observatori meteorològic que es troba una mica abans d’arribar al turó de l’home. Estava entrant la boira i no ens podíem dormir.

15:28h Sortim a cel obert en una esplanada d’herba en un revolt del camí. Val la pena para i gaudir de les fabuloses vistes de la vall amb tota la fageda que a la tardor te un encant especial.

15:38h Arribem a la carretera que puja fins a l’antiga base militar en el Puig Sesolles que actualment només manté un edifici com estació automàtica i heliport mirant al passat quan uns 50 soldats operaven a la base. També hi ha algunes de les antenes de comunicacions que es van desmantellar del Turó de l’home al 2003.

15:44h Pujarem fins a l’observatori per un corriol pedregós. Ja estén a l’observatori que actualment es troba desmantellat. Tenim una vista excepcional de Les Agudes. Amb bon temps pots veure els Pirineus.

Si voleu conèixer quelcom més d’aquesta edificació: Aquí
Sobre el procés de desmantellament: Aquí

15:46h Ja només queda pujar per un corriol que surt al costat de l’observatori per arribar al sostre comarcal del Vallés oriental, el Turó de l’home, on un gran vèrtex geodèsic ens espera. Les vistes per la boira son nul·les pràcticament per la vesant de Cardedeu així que no ens entretenim gaire, per que a més fa fred.

Sobre el Turó de l’home: Aquí

15:47h Comencem a baixar cap al coll de Sesbasses per un corriol poc marcat.

15:53h Hem de continuar pel Gr 5.2 que va direcció a les agudes, però de seguida el deixarem.

15:56h Trobem dos desviaments seguits, tots dos hem d'agafar el camí de la dreta, el que baixa. El primer trencall abandonarem el Gr 5.2.

16:00h Passem a la vora d'una gran fageda amb una forma interessant.

16:02h Dos fagedes interessants fent de guaita del camí.

16:08h Trobarem molts desviaments però només hem de seguir les fites de pedres i les marques vermelles i no ens perdrem. Aquí deixem el camí principal per agafar un petit corriol.

16:09h Un altre desviament, el de l'esquerre puja cap a les Agudes. Nosaltres cap avall.

16:11h Arribem a la font Briançó.

16:14h Deixem que camini una mica la Núria per que sembla que està agafant una mica de fred. Ja porta una bona estona a la motxilla.

16:34h Deixarem de nou el camí principal per agafar una petita drecera indicada amb marques vermelles per tornar al camí principal en poca estona. Tornem a posar la Núria a la motxilla per arribar més ràpids al cotxe i resguardar-nos del fred.

16:55h Després de alguns desviaments i seguint les marques vermelles arribem a la carretera de Santa fe uns metres mes enllà d'on varem començar l'excursió. Per la carretera desfem aquests metres i ja estem a la font de Passavets de nou.

Carles ha dit...

Molt bona la entrada, el dilluns passat voliem pujar pero es va posar a ploure!

Em sembla que la Núria anava ben calentoma a la bossa! ;)