dimecres, 25 de juny del 2008

Baix Camp - Conca de Barberà - Tossal de la Baltasana (1202 m)

Tenim davant un d'aquests sostres compartits per dos comarques, en aquest cas pel Baix Camp i per la Conca de Barberà, així que tot d'una en farem dos sostres.

Degut a la calor que feia aquests dies no volíem fer excursions excessivament llargues i les dues que vam fer estan al voltant de les 3 hores on la major part del trajecte va per boscos on quedes menys exposat al sol.

L'excursió travessa, sobretot a la pujada, per boscos molt variats des de castanyers, passant per roures i acabant amb pins, amb algunes formacions rocoses que donen una atmosfera magnifica. Tot fa una excursió molt assequible i recomanable.

Dades de la ruta:

Pendent màxim negatiu : -14%
Pendent mitjà positiu : 11.7%
Pendent mitjà negatiu : -7.9%
Dificultat : Fàcil amb forta pujada l'ultim tram.
Cartografia : "Baix Camp" "Conca de Barberà" Institut Cartogràfic de Catalunya 1:50000
"Muntanyes de Prades" Editorial Piolet 1:25000

Aproximació:

A la sortida del poble de Prades direcció a Vilanova de Prades abans d'arribar a la benzinera hem de girar a la dreta per un carrer en pujada i deixar el cotxe just on acaba l'asfalt. Veurem marques del GR que son les que seguirem fins al cim.

Descripció de la ruta:

12:15 h
Seguirem les marques del GR per una pista ample que en poca estona es convertirà en un corriol.

12:18 h El camí ja no es transitable pels cotxes i agafa un aire més bonic envoltat de pins.

12:19 h Aquesta part del camí es la més humida i es on podrem veure barreges de pins amb castanyers i roures.

12:21 h La molsa a les pedres ens delaten la humitat de la zona.

12:23 h El camí no té gaire pujada a excepció d'algun petit ressalt, però es deixa fer molt tranquil.

12:24 h Trobarem alguns arbres caiguts al mig del camí que es faran fer una petita volta per esquivar-los.

12:26 h L'erosió de les formacions rocoses les han modelat de tal forma que donen unes vistes fabuloses.

12:44 h Sortim a un camí mes ample que seguim cap a la dreta sense deixar les marques del vermelles i blanques del GR.

12:53 h Trobarem un corriol que surt del camí cap a la dreta en forta pujada i que està marcat amb un poste de fusta que indica Tossal de la Baltasana, cap a on anirem.

El corriol puja ben dret i sense cap descans fins al cim.

13:00 h Sembla que perd una mica de pendent i ho agraïm.

13:06 h Última rampeta i darrere les roques trobarem el cim.

13:06 h Trobem un penell al cim mateix una mica rovellat.

També hi ha un vèrtex geodèsic.

i una taula de pedra esculpida amb algunes posicions.

i alguna cosa més

13:10h La baixada s'inicia darrere la caseta de les antenes de telefonia per una pista forestal ample que ja no deixarem fins al cotxe.

13:14 h El camí es molt bo tota l'estona i algun tram de més pendent està cimentat per evitar que les pluges destrossin el camí.

13:16 h Ens toparem amb un nou camí que seguirem cap a la dreta, també per pista ample direcció Font del mas de Pagès.

13:18 h El terra de color vermell contrasta amb el verd de la vegetació que està exuberant després de les pluges tan abundants.

13:20 h Un trencall més que seguirem cap a la dreta direcció a les coves d'en Pere.

13:31 h Les coves d'en Pere

13:38 h Segons el mapa hauria de ser el Mas de l'espasa, però a la tanca indica Mas del Violinista. Nosaltres seguim la pista deixant enrere la tanca.

13:39 h Sortim al revolt de un altre camí i anirem cap a la dreta avall amb una zona pedregosa.

13:57 h Passem al costat de la bassa de font de la salut que veiem des de el cim del Tossal.

14:10 h Ja només queda seguir les indicacions de Prades per arribar al mateix lloc on vam deixar el cotxe tot seguint la pista ample de terra.

Val la pena fer una visita a Prades ja que la seva construcció amb "areniscas" vermelles li dona un aspecte únic.