dilluns, 3 d’agost del 2009

MONTSIÀ - Tossal dels Tres Reis (1356 m)

El tossal dels tres reis es un cim fa de punt d'intersecció de les tres comunitats autònomes, Catalunya, Aragó i la comunitat Valenciana. La ruta no te cap complicació tècnica i no es gaire exigent físicament ja que hi han trams pendents, però de seguida podem descansar amb un tram més planer. A la baixada passem per un tram una mica descompost que cal estar atents.

Dades de la ruta:

Track:
Descarrega

Aproximació:

Començarem l'excursió a la població de Fredes, després d'una bona estona de carretera amb revolts venint de la sénia. Aparquem el cotxe al inici del poble, al costat d'un gronxador i a l'ombra d'uns arbres.

Descripció de la ruta:

12:03h Travessem tot el poble per trobar a la sortida un corriol amb marques de GR que seguirem una bona estona.

12:06h Deixem el poble enrere pel corriol que comença una mica obert, però de seguida entrarem al bosc.

12:13h L'ombra s'agraeix en aquestes dates.

12:22h La Núria no triga a voler fer part de la ruta caminant

12:24h Encara que li molesta mes que ajudar, ella vol anar amb el pal igual que nosaltres...jeje

12:30h Bonica vista del barranc del salt

12:43h travessem una tartera de roca blanca. La Núria sembla que no es cansi, ja porta 20 minuts de pujadetes i encara li quedarà una mica de corda.

13:21h Arribem a una pista forestal on deixarem el GR per agafar la pista cap a l'esquerre.

13:26h Seguirem la pista fins que veiem el Mas del ric de Fredes per on hem d'agafar un corriol que surt entre el Mas i la pista.

13:29h Arribarem a una cruïlla amb tres possibilitats. agafarem a l'esquerre per un camí amb herba.

13:52h començarem planers, però mica en mica va pujant més dret fins que trobem un trencall a mà dreta ja gairebé a dalt de tot que ens portarà al cim.

13:57h El cim es una mena d'altiplà petita sense vegetació el que permet una panoràmica de 360º fabulosa. Podem trepitjar les tres comunitats autònomes amb una passe.

14:05h No ens entretenim gaire ja que podeu veure que el temps no acompanyava gaire. Comencem baixant per la pista ample que sur del mateix cim i de seguida ens trobarem amb un trencall. nosaltres cap a l'esquerre. Arribarem a creuar una pista forestal al coll dels Tombadors i continuarem per un corriol que surt buscant una mica a l'altre banda de la pista. Hi han fites que marquen el corriol que comença en lleugera pujada per superar un petit turonet.

14:44h Trobarem un trencall que agafarem cap a la dreta continuant el plà ó petita pujada.

14:45h De seguida començarà a baixar en fort pendent ja fins a Fredes novament.